Monday, February 13, 2017

There's still a Child inside me: Make up session

Salam and Happy weekend everyone 😊!

Kowg mesti kadang2 terasa nak mengimbau zaman kanak2 kowg kan, ~remisnishing memory down the lane~. I love during my kids time. Tak payah nak pikir pasal duit, bayar itu ini, tak payah nak get involved dgn drama orang2 dewasa, nk pening kepala harga minyak naik sbb pakai kereta, ohhh really kid last time are the best moments. Tapi konfem kids skunk tak bernasib baik macam zaman aku dulu ~aku bersimpati dan kasihan kat uolls~. 

Weekend yang lepas, aku rasa diri ni worth a treat selepas harungi a busy weekdays tapi dalam masa yang sama malas nak bersesak keluar ke shopping mall or having time to meet people. Kadang2, ada masa yang kita nak masa kita berseorangan kan. Tapi macam aku mmg kerap buat sesuatu berseorangan disebabkan masa kita tak fit dengan kawan2 lain utk buat sesuatu aktiviti, that's the reason I always did things alone, more convenience orang kata. Tapi bila waktu2 macam ni aku lebih suka bersama family atau kawan yang boleh layan gila aku. Kawan yang boleh layan gile aku plak x available weekend maka seperti biasa, cousin aku akan jadi mangsa crime aku la kali ni.

Masa aku kecik2 dulu, since adik beradik ramai perempuan: kakak aku, aku dan adik aku (sometimes adik lelaki aku pon join skali) main masak2, buat rumah pakai kusyen, main kahwin2 dengan jiran, senang cakap yang kiteowg main tu adalah real thing ok. Kalau main masak2 tu, daun, kayu, bunga semua kena petik masak pakai tempurung kelapa guna kayu api masak tau. And kalau main conteng2 muka pon pakai alatan make up betul la kan, make up arwah ibu jadi mangsa. Tapi kiteowg jenis cermat, aktiviti kiteowng keep hidden daripada pengetahuan arwah ibu ~how i missed my mom at this moment, Al-fatihah~. 


 
So ni la mangsa pertama aku, Adik Awin. Muka dia tanned, agak susah nak tahu warna foundation yang sesuai dengan warna kulit dia. Ala, nama pon main conteng2 muka, hasilnya jauh daripada professional make up artist. 

 
Mangsa kedua nilah Atirah, cousin yang rapat dengan aku, selalu layan bebelan aku, yang selalu ketuk duit aku pon ye jugak ni. Kulit dia banyak bekas2 jerawat but I managed to cover them with the concealer. I wish i could do better with her eyebrows tapi disebabkan foundation dia too sticky, lukisan kening dia jadi smeared. But overall, she's happy with the make up. I am happy too 😘

 
Seperti yang awal2 tadi aku cakap, aku deserved a treat. So, I would love to be spoiled like a princess jugak 😂. So, I let my face to be spoiled by Atirah. Best kot orang pegang2 and belai2 muka ko sambil ko relax2 tutup mata. So ni la hasil keje cousin aku tu setelah di touch up semula oleh aku lepas repair sikit tang kening, mata and blusher. Good job for the beginner 👍🏻! 

Sebenarnya lagi best kalau ko treat dia ko dengan facial treatment kan, tapi dalam masa yang sama aku nak support cousin aku tu jual barang2 make up, so tu yang keluar idea main conteng2 muka tu 🤣. But at least, boleh upgrade skill make up selain daripada dapat satisfaction to look beautiful kan. 

Weekend kowg macam mana pulak?
🤔

🤗🤗🤗
Apa2 pun make yourself to the fullest okay!

No comments:

Post a Comment