Friday, November 11, 2016

Terima kasih sahabat

Aku mungkin ramai kawan,
Tapi dikalangan kawan-kawan itu mereka yang aku hargai,
Dimana mereka aku gelarkan mereka sahabat,
Tentunya yang berkualiti dalam mengatasi kuantiti kawan2 tadi,
Sentiasa ada waktu suka dan duka,
Waktu sukar atau senang.

Jauh atau dekat,
Sahabat akan tahu itu tak pernah dijadikan alasan untuk kita tidak berhubung, 
Hatta kerap atau jarang-jarang,
Bertemu muka atau tidak,
Sentiasa akan cari masa dalam kesibukan untuk bertanya khabar dan kemas kini kehidupan masing2,
Namun tak pernah rasa tersinggung antara satu sama lain,
Sebab kita sentiasa bersatu dalam hati.

Bila bertemu muka atau berborak dalam telefon,
Pastinya masa tak pernah cukup,
Boraknya ntah apa2,
Sampai tak sedar masa cepat sangat berlalu,

Bila bercakap,
Walhal kasar bahasanya tapi tak pernah terasa,
Bila ditimpa kesedihan walau tidah diberi tahu,
Pasti dalam kalangan sahabat itu yang lebih psikiknya dapat menelah kesedihan itu,
Menjadi pendengar setia dan pakar nasihat,
Mungkin kadang kala nasihat itu tak sentiasa menyebelahi diri ini,
Tahu yang sahabat selalu mahukan yang terbaik untuk diri ini,
Secara tidak langsung kata-kata itulah kekuatan untuk bangkit dan membolehkan kita untuk mengukir senyuman semula,
Itulah ajaibnya sahabat.

Terima kasih sahabat,
Aku sentiasa doakan kalian sentiasa berada dalam rahmat dan redha Allah,
Sentiasa istiqmah dan berjaya dalam apa yang kalian ceburi,
Moga persahabatan ini kekal dunia dan akhirat.
Aku sayang kalian.

Nukilan asli daripada NORSYALINA RAMLI

 
Di kala buruk atau cantik pun kalian sentiasa ada😊😊

No comments:

Post a Comment