Monday, December 26, 2016

Best Jadi Teacher Taska #4

#4 Happening and Sporting Teamworks

Dalam taska aku tu banyak kelas. Kelas baby (5-setahun lebih yang belum pandai jalan), Kelas Toddler (setahun lebih dah pandai jalan-2tahun), Kelas 3 tahun and Kelas 4 tahun.

Kelas yang happening mesti la kelas aku, Kelas Toddler sebab ada aku, muahahha.

Meh aku perkenalkan rakan2 satu kelas aku tu.
 
Ni bebudak panggil Mama Zai. Dia plg senior dlm bilik ni. Pengalaman lebih 10 thn jaga budak2. So, memang otai dah ni. Pernah tanya kenapa tak nak bukak taska sendiri je sebab dia dah ada pon sijil, dia cakap leceh nak berhutang. Memang jenis simple orangnya. Dah ada 4 anak tapi dah lama bercerai, jodoh tak panjang. Bakal bertunang akhir bulan Januari tahun dpn. Risau katanya takut jadi macam pengalaman yang lps, aku cakap doa yang terbaik sebab jadi atau tak bukan urusan kita, bersangka baik dengan Allah. 

Next...

 
Yang plg kiri tu Jyha dan Aimi. Pic ni snap
masa tunggu emak Naufal datang pick up dia, dah kul 6.15pm xdtg2 lg huhuhu. Jyha tu bff cousin aku, and Aimi tu kawan sekolah dia. Bagus budak2 ni, peramah dan pandai layan budak. Kalau budak degil2 tu, dowg berdua la yang akan naik suara, high pitch weh. Aku xreti nak marah, so aku pass kat dowg. Senang buat kerja satu kepala. Since semua cikgu2 dalam kelas ni sekepala mmg happening la tapi yang tak best nyer ada cikgu2 dari kelas lain yang mula irihati keakraban kiteowg. Mula lah ada nak pisahkan kiteowg utk ke kelas lain.😥

Dan lagi yang tak bestnya bila semua 4 cikgu ni takut ngan lipas.

 
Tak kisah la lipas jenis apa pon yang kecik ke besar ke amerika ke kalau namanya lipas, bila nampak jek masing2 mesti histeria. Sudahnya
aku jugak la terpaksa berteguh hati membunuh lipas tu sambil menjerit2. Kacau bilau suasana sampai cikgu2 kat sebelah wonder apa yang berlaku. Hilang sebentar coolness aku 🤣🤣. 

Ok, best ke tidak?
Cerita aku mestilah best pada aku. 🤗

No comments:

Post a Comment