Sunday, October 23, 2016

Rose

Assalammualaikum and Happy Sunday, peeps!

Hari ni last class mengajar tuition kat centre untuk tahun ni! Sedih pulak. Bukan apa, dah terbiasa hujung minggu sibuk dengan mengajar, jadi dah kena plan what should do during weekend minggu2 akan datang sebelum sesi persekolahan bermula tahun depan jika masih berkesempatan. Pagi ni terlambat sedikit disebabkan last minute student aku bgtau dia jadi dtg, so lewat la ak 15 minit tiba. Hamek ko!

Naseb baik, jalan tak jammed. On the way passed by pintu masuk UPM, ternampak banyak gerai jual bunga dan belon. Lupe, bermula semalam hari konvokesyen UPM yang ke-40. So mmg dah jadi kebiasaan tepi jalan penuh dengan jualan bunga. Aku mmg suka dengan bunga and benda2 cantik ni. Walupun dah terlewat sempat juga la ushar sekejap kebetulan tengahari nnti dan esok ada buddies yang konvo! Wow, rambang mata dibuat nyer sebab semua beautiful and colorful. Aku ada baca, walupun kita suka bunga, tapi jangan petik! Let it be in its place, its stalk! Ironic sangat. Macam quote kat bawah:

"Love is not about possession,
Love is about appreciation"

Tapi kalau kita beli tanpa petik boleh kan? 

Teringat aku drama korea yang sempat aku tengok awal2 pagi tadi, Shopping King Louie. Hahaha, jangan judged! Ok, ada la part si hero ni belikan bunga untuk perempuan yang dia anggap sebagai first love. Si hero ni kaya tp suka sebab dia jenis yang innnocent and straighforward dengan perasaan dia. Ni kualiti yang ssh nak dapat kat lelaki zaman sekarang. Aku faham, bukan ego yang menjadi taruhan untuk mereka mulakan langkah dalam perhubungan tetapi disebabkan mentaliti dan keadaan sekarang ni menyebabkan kebanyakan step back and lebih baik keep their feeling unknown. Fear of rejection and insecurities. Tu persepsi yang aku lihat pada sudut pandangan pihak lelaki, belum lagi aku ulaskan persepsi bagi pihak perempuan. Persepi always make things complicated though. 

Ok, back to the story tadi, dia beli single orange rose flower pada si heroin tu. Orange rose according dalam drama tu bermaksud first love. Seronoknya lahai dapat orange flower pastu tup tup dia plak ditakdirkan dialah the other half aku, i am so blessed. Dengan izin Allah, insha allah. Kenapa aku rasa macam nak dapat bouquetof flower dalam masa terdekat ni, hehehe! 


Tanpa sengaja aku google, aku jumpa ni! Mostly sama. Terpikir gak aku siapa yang mengeluarkan definisi warna bunga rose ni?

Dan aku jumpa maksud bilangan rose ni jugak ada maksud tertentu. Macam aku, aku main taram jek beli bunga untuk konvokesyen and hadiah utk insan2 teristimewa dalam hidup aku tanpa spesifikasi and maksud tertentu as defined as those in pictures. Masalahnya ada orang ambil pusing ke tahu benda alah ni?

Seingat aku ada banyak kali jugak aku terima bunga masa birthday dan konvokesyen dari kawan2 dan family serta dedication day masa sekolah dulu, dari secret admire (biasalah zaman muda mudi). And ada dua kali aku terima sekuntum bunga rose merah dari kawan lelaki aku. Since kteowg rapat so aku terima as friendship, walupun dgn malu2 bagu tapi dowg tak ckp pape so aku anggap hadiah friendship. I don't know that they really meant something ttg pemberian bunga tu atau just seperti yang aku anggap as gift of friendship. But, baru aku tahu salah sowg dari teman tu rupanya mmg ad menaruh hari kat aku, tu pun aku tahu setelah sekian lama (dia dah kahwin pun😊) .  Bukan jodoh, nampak macam mana Allah aturkan kehidupan manusia. Unknown and mystery. Dan yang sowg ni aku masih lagi menjalinkan hubungan persahabatan, and still counting! And the meaning of the flower still unknown. Well, i'm still looking forward to it while having fun with my life. Apa pun jadi pada masa depan, just enjoy the moment and jangan ada regret.

Ok, sebagai ganjaran, aku bagi edisi terhad selfi aku. Jangan muntah! 
Peace you all ✌🏻️

1 comment:

  1. are u still active in writing blog?aku dah berzaman tinggal ni baru bukak balik huhu

    ReplyDelete