Wednesday, October 19, 2016

Hantu Air

Arwah ibu pernah cakap,
Orang selalu suka mandi atau pergi bilik air tu 'hantu air'..
Tapi masa tu kecik lagi so aku tak tau, ibu maksudkan hantu tu sangat suka air atau orang tu kena rasuk ngan hantu air.
Tapi aku rasa arwah ibu saja bagi momokan,
Aku bukan nk referkan diri sendiri hantu air,
Tapi setiap kali ak berurusan ngan air,
Selalunya baju atau seluar atau kedua dua skali mesti basah kuyup.
Masa dah siap urusan dengan air baru aku sedar aku basah kuyup.
Tapi pelik, aku rasa kepuasan.
Walupun tubuh aku kesejukan,
Betul kot aku 'hantu air'

Hehhehe


Basah kuyup seluar jeans tu lepas siram pokok, dengan penuh konfiden berjalan ke pasar malam pulak tu.
(Eleh, jeans gelap berani la cuba baju yang mmg terang tang tang nampak basah kena air, nak jalan dua langkah depan orang pon kau malu kan, hihihi)

No comments:

Post a Comment