Tuesday, April 23, 2013

The most random wish

Assalammualaikum and evening, people!

I had many wishes, but now I wish that I can see Joshua's smiling and can talk in my language.Berpijak di Bumi yang nyata, ya ternyata ia adalah sesuatu yang mustahil sebab bila diperhatikan, mana ada binatang yang boleh senyum. Bayangkan la dik oi, kalau dowg leh senyum and cakap, ado yang lari 100m tak jejak tanah. Gilo hapo mintak yang bukan-bukan! Hiks. Memandangkan aku ni spesies yang tak boleh nak jadi manusia normal makanya aku train my companion, Joshua be in the circle too! Be different! Okay, I admit that he is different from other in his species like the "meow" sounds little bit out of pitch, he is very hygienic, he is awesomely playing ball better than Christiano Ronaldo (yang peliknya bukan pakai bola, getah rambut aku okay, can you imagine how peculiar it is?) and we share a common character which is "mahu tapi malu"! Bagi species kucing, Joshua is a way too smart. He is very observant, try to fit his circumferences accordingly to mine. Dia tahu bila aku akan bawa dia keluar jalan-jalan and bila aku tak akan bawa dia keluar bila aku keluar dari bilik aku (hahaha, berapa banyak bilik la). 

See his potential, aku berusaha untuk buat satu kajian ke atas dia untuk buat dia senyum dan tergelak. Macam-macam dah aku buat depan dia, joget, main kejar-kejar, buat lawak dan kadang-kadang aku rasa aku buat pertunjukan sarkis tanpa bayaran dimana penontonnya adalah seakan Hitler a.k.a muka yang minta sepak 360 degree pusingan 10x. All he did was, he stared and keep staring at me over and over sambil besar dan kecilkan pupa mata dia, sampai aku rasa aku ni macam kecil je kat mata dia! I bet he was monologue to himself, saying that "apo kono ngan tuan aku ni. Mental ko hapo! dah macam kawan aku kat zoo tu.". Ewah-ewah, walaupun ko tak bisa berkata-kata dalam bahasa aku jangan ingat aku tak paham bahasa ko, Joshua! I have that gift (kecil je kalau nak dibandingkan dengan mukjizat Nabi Sulaiman A.S.) and I can see through it, yaw! I have my eyes on you.

After all trials, he was like this! Tak ke rasa macam nak bagi kick pusaran Tsunami kat dia ni. Dusssssh!



Selepas cubaan nak stimulate muscle smile kat dia menemui kegagalan, aku berusaha pula untuk dia bercakap and faham bahasa aku. Most of the time, semestinya dia yang faham bahasa aku but he can't replied in my language dimana komunikasinya hanya berlaku searah dan aku yang berada dalam kebingungan, "apo yang ko cakap ni, jang?".  Den pulak yang kono translate bahaso dio. So, kalau kowg terserempak ngan aku cakap sowg-sowg jangan pelik la sebab memang tu sifat aku. Bagi aku, binatang ke, tumbuhan-tumbuhan ke or benda-benda yang ada spirit, actually they understand what we are saying, it was us who can't understand them in returns. Jadi, aku memang terbiasa bercakap dengan binatang and trust me, it really worked! Tetiba teringat aku dengan short stories dalam English Literature yang aku belajar back then in form 4, pasal Dr yang can hear plants talked and complaint. Aunt aku pernah cakap kat aku, "kalau macam ni la ina bercakap ngan Joshua, lama-lama Joshua pun boleh cakap". Well, nothing is impossible dengan izin Allah. 

Joshua who try to understand what I said to him. It was a piece a cake to him but a huge concrete building falling on my head to understand him back. What a beauty of the creation of Allah. Subhanallah!

"Keep your dreams and wishes alive. Understand to achieve anything requires faith and believe in yourself, vision, hardwork, determination and dedication. Remember all thing are possible for those who believe. After do all the efforts and let's have faith in Allah. Things will work out the best till then"

Have a great day ahead, people!

No comments:

Post a Comment