Friday, March 1, 2013

The 3 of us!

Assalammualaikum dan salam sejahtera, peeps!

Here, the story about 3 of us begin...

We do knew each other during our bachelor degree study! We are coursemates. But we came form different girls' bunches. Tau-tau jek la kan, girl ni ada geng-geng, eg: set-set utara la, dak-dak johor la and so on. Budak-budak laki kosmet kteowg pelik, kenapa girls suka jalan-jalan and do everything in group! My jaw was like crumpled down sebab:

1) Ada dikalangan guys from our coursemates ni gender discriminate. Not all. No offense to other guys out there. Dowg kata yang girls ni puak-puak la, tak sepakat la, muafakat la. Bila ada nak event coursemate, yang girls' contribution much easier compare to the guys. Dowg tak sporting, duduk pun sama-sama geng. So, nampak tak kat situ sape yang gender discriminate? Orang-orang macam ni harus dibuang planet je, kuman bawah tapak kaki nampak, gajah depan mata tak nampak.

2) Girls ni memang kena jalan berjemaah, bahaya jalan sowg2 sebab kteowg kan mahluk yang lemah ditakuti ada mahluk yang bertopengkan manusia ni ambil kesempatan. Lagi satu, girl kalau jalan sowg, yang guys tak gentle ni berani pula mengushar. Tackle sowg2 tak pe la, ni tackle berjemaah. Apa, kowg ingat kteowg ni anak kucing?

3) Girls memang sifat semula jadi mereka kalau buat sesuatu tu suka berkongsi. Kerja ke assignment ke semua kalau dah split tugas senang siap. Tapi tau tak, kaum2 adam suka mengutuk tu juga la selalu nak pinjam assignment girls ni kalau tak siap. Nasib baik, member2 lelaki aku tak mcm tu sebab aku stok-stok buat assignment last minute, so dowg tak de peluang la nak pinjam. Haha!

Okay ni la pic kami bertiga. From left: Nor Azlina Md Zin, aku a.k.a M and Afifah Abdullah

Kisah awal perkenanlan dengan Nor Azlina Md. Zin a.k.a. Ina Soghomban

1st time aku jumpa dia aku ingat dia ni budak satu matrik ngan aku. Masa kitewog jd junior 1st year dulu, dia banyak join sukan kolej aku. Muka selamba dunno dia tu la menarik perhatian aku walaupun pada luarannya dia nampak pendiam. So, aku approached dia and aku tanya (macam aku nak ngorat dia la plak kan, hahaha) dulu Matrikulasi Gambang ke? Rupanya aku silap orang la pulak, dia budak Matrikulasi Perak rupanya. Takpe, aku memang tak malu. Malu tanya sosek jalan!
Ina ni geng dengan budak-budak lembut and ayu-ayu (yang kalau cakap pun halus jek suaranya, kalau gelak tutup mulut). Ramai yang konpius macam mana dia leh tersesat dalam geng tu. Selama beberapa tahun geng dengan dowg pun, ingatkan adalah sikit kelembuatan or keayuan tu meresap kat dia. Hurm, haram! Kiranya, kalau dalam geng tu dia taiko besar la. Haha. Masa finishing school, kteowg satu kumpulan. Aku ingat lagi masa tu ktewog ada mock interview. So, masa Ina di'interview', satu jawapan Ina yang aku ingat sampai sekarang ialah, "Women can do it!" dengan semangat, aku pun tak ingat dah soalan interviewer tu. Nak dipendekkan cerita, pengenalan aku ngan Ina ni berkesinambungan lepas abes degree dimana aku terus register jadi student postgraduates dan Ina jadi RA kepada supervisor Final Year Project dia. FYI, Ina extent 1 sem due to her injury when she represented her college in Intercollege Softball in our 3rd year. Kami jd roomate dengan member sowg lagi selama beberapa bulan dimana kami digelar geng nyamuk sebab setiap malam kteowg akan terjaga bunuh nyamuk beramai-ramai. Kalau dinding bilik orang lain warna putih, dinding bilik kteowg abstrak coreng-coreng kaler hitam and merah. Sungguh artistik. Pastu, Ina dapat offer jadi AO kat Risda Ampang. So, di situlah life and hala tuju masing-masing berubah.

Pic kat atas ni was taken in the IOI's Mall toilet. Memang dah jadi tradisi, kalau kteowg keluar, pic kat toilet ni dah menjadi kewajipan. That was Pipah and Me.

Kisah awal perkenanalan dengan Afifah Abdullah a.k.a Pipah

Waktu degree dulu aku tak berapa close dengan dia. Kebanyakan member dalam geng dia orang Utara (Kedah and Penang) so, kteowg gelarkan geng dia set-set Utara Besar sebab ada lagi yang geng-geng Utara lain (bilangan member dia kecil sikit and ayu). Geng dia memang ramai and dowg ni kebanyakan loud-type-girls la. Memang riuh sekampung kalau ada dowg ni, pening! Kalau nak tau gosip-gosip kosmet, dowg la informal dia. Dulu aku pernah join Kelanasiswa setahun, Pipah pun join. Tapi aku ngan dia tak pernah buat aktiviti Kelanasiswa sama-sama sebab aku ni ahli yang 'rajin' nak datang meeting Sabtu. Frankly speaking, masa awal-awal impression aku kat Pipah tak berapa baik sebab muka dia garang and macam sombong. Memandangkan roomate aku dulu, geng ngan dia secara tak langsung aku ngan dia selalu bump into each other la. But when you get to know her, she was nice, a little bit sensitive and blurred fella somehow! Cut it short, after degree dia pun jadi RA. Dah duduk sama kolej kan, so kteowg end up to get close. But then, she also left for the offer where she was recruited as a AO in DOA Putrajaya.

Aku pulak komplikated sikit sebab aku ni jenis easy-going. Senang cakap kalau aku kena hantar kat mana-mana pun aku boleh survive. Aku bergaul dengan semua orang. Inflisitnya, aku ada 2 geng. Geng campur and geng girls. Geng campur aku ni ada lelaki-lelaki and perempuan, that's why aku panggil geng mix. Macam mana kteowg leh end up together pon adalah sangat komplikated. Sesungguhnya hidup ni penuh dengan kebetulan yang memelikkan. Itu adalah sebab aku selalu jadi perantaraan kalau ada aktiviti kosmet. So, pelik la kalau budak-budak kosmet tak kenal ngan aku. Geng girls aku pulak kebetulan semua orang Johor. Actually ada satu lagi geng girls coming from Johor jugak. Tapi memandangkan apa-apa pun 2 geng ni selalu end up together kalau kena form group. So, tak la disctinct sangat split between 2 geng ni. Geng Johor ni quite feymes la sebab semuanya gila-gila, outspoken, very independence and leh tahan ganas walaupun kteowg cute! Haha




This is what we called a friend, ready to get the punch! Hehe..






We coming from the different gang, different background, different history but we can still build the friendship bridge between 3 of us and it lasting until now! Once a month or two month, we get to catch up with each other updates about ourselves. Before we went to different path, our life was so perfect without any worries of life ahead us and it was joyful. We shared sorrow and happiness together, to understand and to be understood! That's the beauty of every friendship that we valued and treasured them most!











My dear Ina and Pipah

Don't walk behind me, I may not lead,
Don't walk in front of me, I may not follow,
Just walk beside me and be my friend,

coz I find it better to walk with u guys in the dark rather than walking alone in the light
I cannot even imagine where I would be today were it not for the handful of friends who have given me a heart full of joys,
You, friend! make life a lot more fun!
Thanks for being a true friend who is always there for me when you would be anywhere else!
Lots of love to you both!

" Be slow to fall into friendship, but when thou art in, continue firm and constant!"


Thoughts: Truly sorry if you find me being too mean and selfish, guys!

No comments:

Post a Comment