Friday, September 28, 2012

I want to adopt a cat!

Assalammualaikum and a very happy day, friends!

Alangkah bahagianya hidup kalau hari-hari mendatang ada peneman setia yang menemani dikala senang atau susah. Boleh mencurahkan segala yang terbuku dihati yang tak terluahkan pada orang lain. Hahaha, hiperbola sungguh ayat aku kalau tulis dalam malay ni. Tu sebab malas nak taip dalam malay, berbunga2 sangat ayat die compare ngan taip dalam English. Maklumlah, literature english aku tak berapa sangat power, ~sigh~hihihi.

Lately, perasaan membela kucing membuak-buak selepas Suria (kucing belaan my aunt) dinobatkan menjadi 'mummy' dimana beliau telah selamat melahirkan zuriat generasi pertama seminggu sebelum Hari Raya Aidilfitri yang lalu. Announcement kelahiran 2 ekor anak kucing yang comel tu dicanang2kan pada keluarga terdekat by my aunt macam berita dpt cucu baru lagaknya. Hahaha, al-maklumlah, nak tunggu dapat cucu sendiri lambat lagi, kan kan aunt (hehehe). Sememangnya, aku adalah orang yang paling excited mendengar berita tersebut sebab Suria adalah kucing yang berjaya mengembalikan minat aku terhadap kucing kerana bulunya yang gebu, mulus dan bersih dan hidung yang mancung bak seludang, merah bak delima walhal dia hanya seekor kucing biasa terbiar yang kutip di tepi longkang. Yang paling best bulu dia xde bau kucing yang boleh menyebabkan aku sneezing (hahaha, aku ada alah ngan bulu-bulu ni). Zaman tok kaduk dulu masa aku kecik2, family aku ader bela kucing biasa yang terbiar jugak la kiteowg adopt sebab kesian yang diberi nama 'TOMEL'. Bukan sebab kecik2 dulu aku pelat tapi tu combination bulunya yang berTOMpok hitam putih+coMEL=TOMEL. Tomel memang manja ngan kteowg dan hidup dengan bahagianya selamanya 5 tahun lamanya sebelum dia meninggal. Dia meninggal sebab dia dah tua dan kehilangan beliau memang tak dapat digambarkan kesedihannya. Pastu, dah xnak bela kucing lagi dah, "One is just enough". 



Haaa..ni la generasi pertama Suria yang diberi nama LEGO dan LAND sempenan my aunt punya company cleaning services dapat tender cleaning kat LEGOLAND. Haila aunt, tak der ke nama yang lebih bombastik nak bagi. Haha

Memandangkan budak ni "The most feveret kitten" so aku close-up sikit. Nama manja dia Land-Land. Waktu ni kteowg on the way balik kampung nak beraya, umur dia baru seminggu mcm tuh da secara x langsung aku adalah nanny dia ketika itu. Rasa mcm nak lempang jek tengok dia comel dari aku, hahaha.

Tara! Ni the lastest pic of Land-Land masa aku balik JB past 2 weeks when my mom admitted to the hospital. His red nose and ear taken after his mom and the fur after his dad. His iris color was gray okay! And dia dah playful skunk, x mcm kecik2 dulu, jalan pon terkedek-kedek. Hikhik!


Me and Land-Land captured on the camera. Lasak, susah nak hold still die. Hish, babap kang!

Tengok, gerak lagi! Tak nak la sayang ko, Land-Land!


Tengok Lego, baik jek cukup time bom bom sleep! Haha, mcm kenal jek perangai dia ikut sape. Mestilah ikut aku sbb aku yang jaga budak2 ni kecik2 dulu ^^, She's my feveret! Walaupun ramai adore Land-Land tapi tidak aku dan adik atul (anak aunt aku). Siap gaduh lagi berebut Lego. Maklumlah, aku bukan suka sesuatu yang jd centre of attraction ni, kurang dia punya value and x rare la cmtuh (saje jek wat statement cmtuh sebab malas nak berebut2, hahaha). Mentang2 la awal-awal fur dia putih jek. Tengok, skunk fur die dah mula menampakkan stripes 3 kaler. Ko ada? Telinga die big, stand-out and pointed like her mom, Suria. She has a pair of red eyes (rare isn't like vampire), sharp, pointed and rosy nose like Suria too ^_^ (dominant sungguh ko ni Suria)

soooooo adorable and cute like me, hahaha! (lambat sangat tunggu orang puji). Budak2 ni dah playful dah skunk but still breast-feed lagi

Suka baring atas dia, mcm tilam yang empuk. Fluffy plak tu! Suka suka kat dia sebab dia tak der bau seperti kucing2 yang lain dan yang paling penting aku x sneezing pon bila cium dia (maklumlah I kan hypersensitive ni dengan bulu-buluan, highly hygiene, uhuk uhuk)


Nyenyaknya Lego tdo! Terasa aku pon ngantuk sama, hahaha. Terlupe seketika segala masalah yang bertimpa-timpa dalam kepala ni (macam berat sangat masalah tu macam masalah negara, APTB). Krohhh krohh krohh!

Haha, beautifully capture on hp camera after she woke up. Awwwwww so sweeet and cute la u, Lego. I wish I own one that I can adopt here in my room UPM. But I'm afraid I can't take care it diligently good and well as adopt it at home. 

Okay, that's it from now. I wish my dream will come true that I can adopt a cat when I have my own house. Stay tuned and happy. Peace!

No comments:

Post a Comment