Wednesday, November 28, 2012

Lone Ranger Type 1: book worm freak!

Assalammualaikum dan selamat membuaikan diri dengan mimpi2 indah, peeps!

Setelah seharian aku menghadap journal-journal+data-data research aku bagi mencari idea relevan yang superb supaya ada pertambahan baris-baris ayat dalam perbincangan result dalam paper research (for publication) yang sememangnya memerlukan pemfokusan dan semangat yang luar biasa especially pelajar rajin yang ikut musim seperti aku. So, kalau kowg ada member2 yang further studies in master or phD with thesis, harap memahami ketidakfungsian otak-otak mereka yang boleh disetarakan dengan ketidakfungsian otak zombie. Tidak cukup dengan itu, di'top up'kan  lagi dengan persediaan bahan untuk mengajar tusyen hari esok. Terpaksalah kerahkan tenaga yang masih ada untuk buat revision dan latihan matematik tingkatan 2 dan 4 (diselingkan dengan hiburan keletah lompat-lompat Joshua yang syok sendiri main dengan getah rambut aku, ntah apa-apa la Johua ni. Hehehe)

Semestinya graf pemfokusan aku akan menunjukkan lengkuk sigmoid (sampai satu titik maks, ia akan menurun) proportional dengan graf energy aku juga. Mulalah diri ini mula menunjukkan simptom-simptom kelaparan seperti menggigil, tidak larat untuk berjalan buang air kecil, perut mengeluarkan bunyi rock metal Scorpions dan rasa dunia ini seperti berputar 360 darjah ups and downs! Ditambahkan lagi dengan hujan yang sederhana lebat kat luar lagilah memangkinkan kelaparan aku sehingga hampir nak berubah jadi zombie. Konfem-konfemla Joshua kena jadi mangsa kerakusan lapahan aku kalau aku jadi zombie (mulalah la imagine out of boundaries ni). Na'uzubillah!

Nak tak nak dari aku mati kelaparan dan biarkan otak aku dari tak leh nak berpikir, aku gagahkan juga mengharungi hujan petir dan kilat yang sabung menyabung demi mencari sesuap makanan dengan tidak ada yang menemani (uhuks! saja nak dramatik padahal dah biasa lone ranger, dush!). Tetibe time-time camni lah aku miss kat someone. Sebab dulu beliau la yang menjadi peneman melayan diri umpama kanak-kanak dikala lapar atau kenyang, kebosanan atau ke'busy'an. Tapi kini, beliau sudah 2 minggu pulang ke kampung halaman untuk persiapan bagi pertukaran status "I am married" another 2 weeks. Terus call dia okay. Sis, I am happy for both of u. Selamat mengharungi kehidupan baru! Ours is past and will be kept as great sweet memories!

Memandangkan perempuan ni dalam satu bulan dianugerahkan satu tempoh 'girl thingy', so nak makan pun yang craving-craving jek. Pelik, dulu aku tak der pun simptom 'girl thingy', adakah sebab aku baru nak menjadi wanita? (hello, don't get me wrong, I meant dah betul terserlah kewanitaannya, hihihi). So, pergilah memecut ke Giant Equine sebab nak makan Subway. Order pulak Italian B.M.T extra vegie and sauce. Ntah kenapa craving vegie semacam, padahal semalam dah melantak pecal+epal hijau 3 biji+plum 3 biji. So, yang lelaki kat luar tu, kalau isteri or tunang or awek kowg tetibe nak craving yang pelik2 dari hari biasa, kena sabar and layankan jek sebab we all sendiri pun tak tau nak explain macam mana (but all due to hormonal changes in ovulation process). 

Kelaparan sangat terus cari park kat Masjid Putrajaya, terus ngap! Gila heaven sebab terasa vegie die sangat banyak and juicy. Tu belum lagi cakap pasal sauce dia yang mengalir mcm larva volcano. Macam nak patah balik je, beli lagi satu. Ahaks!

 Sekarang kalau kowg beli any of sandwich, kowg akan dapat satu kupon free macam kat atas tu. Tapi bila kowg nak redeem kupon atas tu, kowg kene beli any of regular 6" sandwich+large soft drinks baru kowg dapat 1 regular 6" sandwich free. Leh guna 1 kupon per visit and make sure tak terlepas tarikh luput kupon tau. Untungnyer! Sememangnya benda2 free adalah BEST!

Pastu, kat hallway depan Subway Giant Equine tu ada plak jual novel 50% discount. Sajalah tu nak menyuruh aku buat perlaburan duit aku kat situ. Aku ni tak der la gila novel pon, tapi kalau dilonggokkan koleksi novel aku yang ada mahunya dapat 2 kotak drinking bottles. Tu belum masuk lagi, novel English, komik-komik and ensiklopedias. Ada lagi 2 novel English (The Time of My Life and The Da Vinci Code) yang aku tak abes2 baca lagi. Alang-alang murah, aku grab jek la yang aku rasa sinopsis dia tak macam novel2 cintun yang biasa. Aku ni bukan type book worm freaks tapi aku suka membaca untuk refreshen up & ada bahan bacaan tu yang bagi kita inspirasi dalam hidup kita. So, sambil2 ngap Italian B.M.T, aku baca la novel tu dalam kereta berlatar belakangnya hujan renyai2 di dataran Masjid Putrajaya. Macam sweet jek kan. Joshua kena tinggal sebab takut dia demam kena hujan. 

Yang tak boleh blah, duk tengah mengunyah sambil membaca tu leh plak dengar Hot.fm ruangan Carta Ulat Buku. Aku pun tak tau sejak bila ada carta ni? Nampak sangat aku dah lama tak dengar Hot.fm. Mula-mula macam peculiar gila dia punya nama carta, but then baru aku paham kenapa. Sebab biasa ulat-ulat buku jek yang rajin stay up malam-malam (tapi tak der la malam sangat pon kul 9pm tu). Haha, sesuai sangat la tema lone ranger aku malam ni. Lepas tu, balik kolej tak der parking. Hambek ko, kena parking kereta jauh pastu jalan dalam rintik-rintik hujan. Tak pe, aku suka main hujan malam-malam ni. Okay, peeps that's the random story of tonight. 

" A sound mind in a sound body...it is short but full descriptionof a happy state in this world"

Sleep tight and have a peaceful dream, dream-lovers!

No comments:

Post a Comment