Thursday, May 23, 2013

Aegyo "Gwiyomi"


Assalammualaikum and salam aegyo, peeps!

Yo, swag k-poper's fan sekalian! Sekarang ni, bila ckp psl K-pop satu dunia dah kenal, senang cakap dah macam wabak virus. Dan kalau kita tengok fan K-pop ni kebanyakannya girls sebab girls ni ada 9nafsu:1akal. Jadi, yang dude yang kononnya K-pop haters tak payah la nak argue ke pelik2 ke, why the girls are so obsessed with these stuffs, TITIK! Aku bukanlah fan sangat dengan K-pop pun, mana boy or girl band yang aku minat genre muzik and kualiti persembahan dowg, aku layan je (aku bukan layan sebab muka stok-stok hensem or comel je tau, bimbo sangat)! 

Muzik K-pop mula diterima oleh satu dunia selepas lagu Nobody by Wonder Girls masuk chart US if tak silap. Start daripada situ, banyak lagu-lagu artis korea dowg go for international. Before this, K-pop ni hanya dikenali dalam Asian je. Lepas tu, diikuti pulak dengan phenomena Gangnam style by PSY, banyak vid parody yang dibuat oleh netizen! Kalau diikutkan, vokal PSY bukanlah sedap and muka tak la hensem pun, but why his song was so hit? Sebab penghasilan video klip dia ada kelainan yang boleh menarik viewers untuk follow steps dia. Trend zaman kini, kalau nak feymes tak perlu nak interframed dengan caption yang hensem and cantik sangat la, memadai dengan kowg upload vid kowg wat parody yang agak sengal dan unik yang kowg rasa leh tarik attraction viewers kat YOUTUBE misalnya. Contoh macam BOBO, siap Metrowealth mintak dia sign contract jadi artist bawah naungan dowg, ko ader? Pokoknya, kalau kowang nak dikenali, be different and unique plus confident! 

Lepas phenomena Gangnam style, wabak Gwiyomi pulak menular! Kalau kowg search kat YOUTUBE, berlambak netizen wat parody Gwiyomi, termasuk la aku, Actually, dah lama aku wat tapi baru jek sempat nak upload. Maklumlah, aku kan komited pada research and part time tuition. Kena la berusaha keras nak berjaya. Awak ingat kalau upload video kat YOUTUBE tu boleh dapat duit? Kalau dapat, dah lama aku lebarkan sayap jadi selebriti YPUTUBE. Hahaha, gurau kasar je! Pada awalnya, idea penghasilan video Gwiyomi ni adalah request daripada ramai member-member aku. So, aku dah wat rough plan cmner utk penghasilan video aku tu melibatkan caption video ramai orang buat aksi gwiyomi dengan cara dowg tersendiri tapi disebabkan masa sangat la kedekut pada aku, jadi aku hanya dapat capture video aku buat gwiyomi sahaja. Senang cakap macam video syok sendiri, sebab penghasilan dia 100% dari aku dan aku selitkan gambar-gambar lama member-member aku yang aku rasakan comel sesuai ngan tema vid tu. Tu pun tak sempat nak screening semua folder gambar sebab masa sangat mencemburui aku. Haha! Aku ni elergik sikit depan video, nampak tersangat la kaku. Kalau nak capture vid aku, ambiklah secara candid, hasilnya lumayan. >_<. Even dengar suara aku kat mikrofon pon aku elergik. Sebab tu aku prefer cakap dengan suara yang lantang tanpa bantuan mikrofon kalau kena buat presentation. Hehe! Ok, malas nak taip banyak-banyak. Sudi-sudikanlah diri kowg tengok vid aku ek! (Malu)

Click this link to watch M's Gwiyomi!

 Enjoy watching the vid! And don't blame me for giving you nightmares!

No comments:

Post a Comment