Friday, December 20, 2013

Unexpected token of appreciation

Assalammualaikum and Good-day, people!

Yesterday (19 Dec) was the last day I taught my one-month (4 weeks) intensive class in one of the tuition centre in Bandar Baru Bangi. Most of the students who joined this intensive class came from boarding schools and some came from nearby school this area. Pretty sure, they were diligent student and hardworking+smart (jenis yang tak suka bazir masa tak pun sebab kena paksa ngan parent, hehe LOL). Sepanjang 4 minggu mengajar dowg, aku rasa happy and semangat sebab aku terdorong dengan semangat belajar dowg. Most of the time tu memang selalu la terlebih-lebih masa sampai terpaksa dragged masa tutor lain sebab tak perasan masa dah tamat. 

Setelah 4 minggu mengajar dowg, terasa sedih la plak bila hari ni merupakan hari last aku. Aku enjoy mengajar walaupun pagi-pagi tak sempat nak bekpes, perut berbunyi-bunyi pun aku teruskan mengajar. Penglibatan dowg dalam kelas pun sangat bagus, tak paham dowg tanya and if aku ada tersilap tulis pon dowg akan perbetulkan. The two ways teaching and learning ni la yang patut kita terapkan kat school systems. Give and take! Yang paling tak sangka, ada beberapa student bagi presents as token of appreciation dari parent dowg pada aku. Sangat terharu okay. Doesn't expected apa yang aku ajar and guide dowg, dowg sangat appreciate kat aku. Memandangkan most of them datang dari boarding schools, so dowg not able to attend a tuition during weekend yang tuition centre aku buat seperti selalu sebab kalau boleh dowg nak ambil class dengan aku. Wah, itu adalah verbal appreciation yang sangat aku tak sangka. Thanks guys for those compliments. Aku ajar kowg dengan ikhlas dengan harapan apa yang aku ajar kowg memberi manfaat and guide untuk kowg punya exam t. All the best guys. Really have a great time with you all.

Walaupun tak seberapa tapi ingatan itu adalah yang terbaik. I love teaching and to be teach!

Selamat kembalik ke sekolah, adik-adik sekalian. Make ur parent proud of u. Love!

No comments:

Post a Comment